Continu Verbeteren (LEAN)

Continu Verbeteren geeft resultaat vanaf dag 1

Cliënten en medewerkers leren samenwerken

Continu verbeteren is een bewezen aanpak die organisaties ondersteunt om duurzaam de kwaliteit van hun dienstverlening te verhogen. Door het vakkundig borgen van gedragsveranderingen bij bestuurders, managers en professionals wordt er effectiever samengewerkt tussen medewerkers, cliënten en ketenpartners binnen zelfregelende communities. Althans, dat is de bedoeling. Maar lukt dat nou ook altijd?

Sinds 1995 werk ik als verandermanager, organisatieadviseur en managementcoach. Sinds 2014 ben ik gegrepen door Lean of kortcyclisch werken vanuit klantbelangen. Hierbij heb ik al snel ervaren wat de meeste obstakels zijn om de Lean visie succesvol te borgen in orgnisaties. Om vanaf de start een organisatieverandering gegarandeerd succesvol te realiseren heb ik i.s.m. collega's een werkvorm verder ontwikkeld. Deze werkvorm Intentiecirkels legt de basis voor het versterken van eigenaarschap en diepgaande samenwerking. Om hiermee een cultuurverandering in de hand te werken om professionals de kwaliteit van dienstverlening te (willen) laten verhogen vertrouw ik op het laten ontstaan van zelforganiserende communities. Hierbij ervaar ik dat 1) het ontwikkelen van eigenaarschap bij professionals, 2) Het leren samenwerken met elkaar en support teams en 3) Het vakkundig borgen van gedragsveranderingen drie onmisbare stappen zijn bij het behalen van duurzame resultaten. Resultaten die ten goede komen aan klanten, medewerkers en ook nog aan het verstevigen van de financiele positie van organisaties.

Ik deel graag mijn passie en expertise om ook uw organisatie toekomstbestendig te maken. Bel mij gerust voor een vrijblijvende kennismaking. Ik ben benieuwd naar de uitdagingen binnen jouw organisatie.